C17 . ارتقا موثر فرهنگ سازمانی هتل
۳۴/۴
۵
۵
۷۴۷/۰
۵۵۸/۰
۶۵۵/۰
۹۲۶/۰-
۴-۲- آمار استنباطی
در این بخش با بهره گرفتن از نرم افزار لیزرل به «تجزیه و تحلیل ساختارهای کوواریانس» یا همان «مدل یابی معادلات ساختاری» که یکی از اصلیترین روشهای تجزیه و تحلیل ساختار دادههای پیچیده و بررسی روابط علت و معلولی است، پرداخته شده است. در نهایت بارهای گویه ها و خطاهای اندازه گیری با آمارهt مربوط به آن ها برآورد گردیده است.
۴-۲-۱- تحلیل عاملی تاییدی
در این بخش از تحلیل، پژوهشگر اساسا به دنبال یافتن نشانگرها نبوده و فقط خواسته است بداند آیا نشانگرهایی که برای معرفی سازه یا متغیر مکنون خود برگزیده، واقعا معرف آن بوده است. خروجی های لیزرل، در چند مدل مختلف گزارش گردیده اند. مدل مفهومی[۱۶۴] این پژوهش مبتنی بر خروجی نرم افزار لیزرل، در شکل(۴-۱) نمایش داده شده است.
۴-۲-۱-۱- حالت تخمین استاندارد
با توجه به اینکه در مدل استاندارد[۱۶۵]، ضرایب همگن و مقیاس آنها یکی شده است و امکان مقایسه بین آنها وجود دارد. در حالتی که این مقادیر بین متغیرهای مکنون و آشکار مربوط به آن در نظر گرفته شوند، ضرایب همبستگی یا بارهای عاملی در انجام تحلیل عاملی تأییدی بوده و اگر بین دو متغیر مکنون در نظر گرفته شوند، همان ضرایب مسیر یا بتاهای استاندارد شده رگرسیونی در انجام معادلات ساختاری هستند.
خروجی نرم افزار لیزرل برای حالت تخمین استاندارد در وضعیت تحلیل عاملی تاییدی، در شکل(۴-۲) نشان داده است که از ۴۵ مورد بارعاملی، ۲۹ مورد بالاتر از ۶/۰(عالی) ، ۱۶ مورد بین ۳/۰ تا ۶/۰ (مناسب) و تنها یک مورد(B8 ) کمتر از ۳/۰ (ضعیف) بوده اند. همچنین از ۷ ضریب مسیر بررسی شده، ۴ مورد مورد بالاتر از ۶/۰(عالی) ، ۲ مورد بین ۳/۰ تا ۶/۰ (مناسب) و تنها یک مورد(Internet-RM) کمتر از ۳/۰ (ضعیف) بوده اند.
۴-۲-۱-۲- حالت تخمین ضـرایب T
در حالت ضرایب T[166] یا حالت معنـاداری، مقـادیر آمـاره t حاصل از خروجی لیزرل(شکل۴-۳) نشان داده است که تمامی مقادیر آماره t به جز ضریب مسیر Internet-RM، خارج از محدوده ۹۶/۱ تا ۹۶/۱- قرار داشته، و سطح بالای معناداری را تایید نموده است.
(شکل۴-۱) مدل مفهومی پژوهش بر اساس خروجی لیزرل
(شکل۴-۲) مدل برآورد استاندارد تحلیل عاملی تاییدی بر اساس خروجی لیزرل
(شکل۴-۳) مدل برآورد آماره t (T-value) بر اساس خروجی لیزرل
نتایج محاسبات ماتریس کواریانس بین متغیرهای پنهان مدل، براساس خروجی های نرم افزار لیزرل در جدول(۴-۱۳) گزارش گردیده است.
(جدول۴-۱۳) ضرایب آلفای کرونباخ و ماتریس کواریانس بین متغیرهای پنهان
بازاریابی رابطه مند
جنبه های مالی
جنبه های مشتری
جنبه های فرایند داخلی
جنبه های یادگیری و رشد
خـدمات اینترنتی
حمایت از مشتری
حمایت از بازاریابی
آلفای کرونباخ
بازاریابی رابطه مند
۱٫۰۹
۸۳۹/۰
جنبه های مالی