درون گروهی
۲۴۶۴٫۳۲۷
۳۱۹
۷٫۷۲۵
کل
۲۴۶۸٫۵۸۷
۳۲۱
انتظارات
بین گروهی
۲۷٫۸۱۴
۲
۱۳٫۹۰۷
۵٫۸۸۵
۰٫۰۰۳
درون گروهی
۷۵۳٫۷۹۲
۳۱۹
۲٫۳۶۳
کل
۷۸۱٫۶۰۶
۳۲۱
با توجه به اطلاعات حاصل از جدول،سطح معنی داری بدست آمده ازآزمون تحلیل واریانس برای بررسی تفاوتهای موجود در ادراک کیفیت خدمات آموزشی دانش آموزان در بعد همدلی بر حسب پایه تحصیلی آنها، ۰٫۷۵۹که از ۰٫۰۵ بزرگتر است، که از لحاظ آماری معنی دار نمی باشد. بنابراین میتوان گفت که بین میزان ادراک کیفیت خدمات آموزشی دانش آموزان در بعد همدلی بر حسب پایه تحصیلی آنها تفاوت معنی داری وجود ندارد.
همچنین سطح معنی داری بدست آمده ازآزمون تحلیل واریانس برای بررسی تفاوتهای موجود در انتظار کیفیت خدمات آموزشی دانش آموزان در بعد همدلی بر حسب پایه تحصیلی آنها، ۰٫۰۰۳ از ۰٫۰۵ کوچکتر است، که از لحاظ آماری معنی دارمی باشد. بنابراین میتوان گفت که بین میزان انتظار کیفیت خدمات آموزشی دانش آموزان در بعد همدلی بر حسب پایه تحصیلی آنها تفاوت معنی داری وجود دارد.
فصل پنجم
نتیجه گیری
مقدمه
هدف اصلی از انجام پژوهش حاضر، ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی مدارس متوسطه شهرستان گرمسار بر اساس مدل سرو کوال می باشد. پژوهش حاضر در قالب ۵ فصل جداگانه تهیه گردید. فصل اول شامل کلیات تحقیق است که به بیان مسأله، اهمیت و ضرورت تحقیق، فرضیات و اهداف تحقیق پرداخته شد. در فصل دوم تعاریف کیفیت و ابعاد آن، خدمات و مباحث نظری مرتبط با موضوع پرداخته و چارچوب نظری ارائه گردید و در ادامه این فصل به بررسی تحقیقات پیشین پرداخته شد. فصل سوم روش شناسی تحقیق است که به تعاریف نظری و عملیاتی،اعتباروپایایی،جامعه آماری ونمونه تحقیق،شیوه نمونه گیری،روش تحقیق وتکنیکهای تجزیه وتحلیل داده هادراین فصل مطرح گردیده است. درادامه تحقیق، در فصل چهارم به توصیف متغیرهای زمینه ای،مستقل ووابسته و سپس آزمون فرضیات تحقیق پرداخته شده و درفصل پنجم نیزبه بح ونتیجه گیری براساس تحلیل داده هاپرداخته شده است.
۵-۱- نتایج یافته های توصیفی
این یافته ها را بر اساس ویژگی های نمونه به دست آمده است. بر اساس یافته های تحقیق از کل۳۲۲ نفر پاسخگو در این پژوهش، ۵۱٫۸۷درصد دانش آموز دختر و ۴۸٫۱۳ درصد آنها دانش آموز پسر بوده اند.۲۵ درصد دانش آموز پایه اول، ۲۲درصد دانش آموز پایه دوم و ۵۳ درصددانش آموز پایه سوم بوده اند.همچنین از میان پاسخگویان تحقیق ۷۹٫۸۲ درصد دانش آموز مدرسه دولتی و ۲۰٫۱۸ درصد آنها دانش آموز مدرسه غیر انتفاعی بوده اند.
میانگین ادراک از کیفیت خدمات آموزشی در بین تمامی دانش آموزان در هر پنج بعد ملموس بودن، قابلیت اطمینان، قدرت پاسخگویی، قابلیت اعتماد و همدلی از میانگین کیفیت خدمات آموشی مورد انتظار پایین تر بوده است بیشترین میانگین شکاف کیفیت مربوط به بعد قدرت پاسخگویی (۳٫۸۸۵-) و کمترین نمره متعلق به بعد اعتماد (۲٫۵۱-) می باشد.نمره منفی میانگین شکاف بدین معنی است که دانش آموزان از کیفیت خدمات ارائه شده ناراضی می باشند.
همچنین میانگین ادراک از کیفیت خدمات آموزشی در بین دانش آموزان مدارس دولتی و غیر انتفاعی در هر پنج بعد ملموس بودن، قابلیت اطمینان، قدرت پاسخگویی، قابلیت اعتماد و همدلی از میانگین کیفیت خدمات آموشی مورد انتظار در هر دو نوع مدرسه پایین تر بوده است. در بین دانش آموزان مدارس دولتی بیشترین میانگین شکاف کیفیت مربوط به بعد ملموس بودن و قدرت پاسخگویی (۳٫۵-) و کمترین میانگین شکاف متعلق به بعد قابلیت اعتماد (۲٫۶) می باشد. در بین دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی نیز بیشترین میانگین شکاف کیفیت مربوط به بعد قدرت پاسخگویی (۳٫۹۶-) و کمترین میانگین شکاف متعلق به بعد قابلیت اعتماد (۲٫۳۷-) می باشد. در بین دانش آموزان هر دو نوع مدرسه بیشترین شکاف مربوط به بعد قدرت پاسخگویی و کمترین شکاف مربوط به بعد قابلیت اعتماد می باشد.
نتایج مقایسه میانگین کیفیت خدمات آموزشی در بین دانش آموزان مدارس دختر و پسر در هر پنج بعد ملموس بودن، قابلیت اطمینان، قدرت پاسخگویی، قابلیت اعتماد و همدلی نشان داد که میانگین ادراک از کیفیت خدمات آموزشیاز میانگین کیفیت خدمات آموشی مورد انتظار هم دربین دختران و هم در بین پسران پایین تر بوده است. در بین دانش آموزان مدارس دختر بیشترین میانگین شکاف کیفیت مربوط به بعد قدرت پاسخگویی (۳٫۵۲-) و کمترین میانگین شکاف متعلق به بعد ملموس بودن (۲٫۳۹-) می باشد. در بین دانش آموزان پسر نیز بیشترین میانگین شکاف کیفیت مربوط به بعد قدرت پاسخگویی (۴٫۲۹-) و کمترین میانگین شکاف متعلق به بعد قابلیت اطمینان (۲٫۵۳-) می باشد.
همچنین نتایج مقایسه میانگین کیفیت خدمات آموزشی در بین دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی در هر پنج بعد ملموس بودن، قابلیت اطمینان، قدرت پاسخگویی، قابلیت اعتماد و همدلی نشان داد که میانگین ادراک از کیفیت خدمات آموزشی از میانگین کیفیت خدمات آموشی مورد انتظار پایین تر بوده است. در بین دانش آموزان مدارس پایه اول بیشترین میانگین شکاف کیفیت مربوط به بعد قدرت پاسخگویی (۴٫۰۹-) و کمترین میانگین شکاف متعلق به بعد قابلیت اطمینان (۲٫۱۶-) می باشد. در بین دانش آموزان پایه دوم بیشترین میانگین شکاف کیفیت مربوط به بعد ملموس بودن (۳٫۸۴-) و کمترین میانگین شکاف متعلق به بعد قابلیت اعتماد (۰٫۵۹-) می باشد. همچنین در بین دانش آموزان پایه سوم نیز، بیشترین میانگین شکاف کیفیت مربوط به بعد همدلی (۳٫۴۱-) و کمترین میانگین شکاف متعلق به بعد قابلیت اعتماد (۲٫۵۱-) می باشد.
۵-۲- بحث و نتیجه گیری