۳-۴ روش جمع آوری اطلاعات ۶۹
۳-۵ ابزار اندازه گیری پژوهش ۷۰
۳-۶ روش کار …………………………………………………………………………………………………………….۷۸
۳-۷ روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ………………………………………………………………………………۷۸
فصل چهارم(تجزیه و تحلیل داده ها) ۷۹
۴-۱ مقدمه ۸۰
۴-۲ اطلاعات جمعیت شناختی ۸۰
۴-۳ یافته های توصیفی ۸۶
۴-۴ یافته های مربوط به فرضیه ها ۸۸
فصل پنجم(بحث و نتیجه گیری) ۹۵
۵-۱ مقدمه ۹۶
۵-۲ نتایج پژوهش: بررسی فرضیه ها ۹۷
۵-۳ بحث و نتیجه گیری کلی ۱۱۰
۵-۴ محدودیت ها و مشکلات پژوهش ۱۱۱
۵-۵ پیشنهادهای پژوهش ۱۱۱
۵-۶ مروری بر مطالب ۱۱۲
فهرست منابع ۱۱۴
منابع فارسی ۱۱۴
منابع لاتین ۱۱۹
ضمائم……………………………………………………………………………………………………………………….۱۲۲
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول۴-۱ :فراوانی و درصد فراوانی آزمودنی ها به تفکیک سن…………………………………….. .۸۰
جدول ۴-۲: فراوانی و درصد فراوانی آزمودنی ها به تفکیک جنسیت………………………………..۸۲
جدول ۴-۳: فراوانی و درصد فراوانی آزمودنی ها به تفکیک سطح تحصیلات…………………….۸۴
جدول ۴-۴: میانگین و انحراف معیار متغیرهای پژوهش ۸۶
جدول ۴-۵: نتایج همبستگی متغیرهای عزت نفس و تعصب ۸۸
جدول ۴-۶: اثر و ارتباط متغیرهای عزت نفس و تعصب ۸۹
جدول ۴-۷: ضرایب رگرسیونی متغیرهای عزت نفس با تعصب ۸۹
جدول ۴-۸: نتایج همبستگی متغیرهای خلاقیت و تعصب ۹۰
جدول ۴-۹: اثر و ارتباط متغیرهای خلاقیت و تعصب ۹۰
جدول ۴-۱۰: ضرایب رگرسیونی متغیرهای خلاقیت و تعصب ۹۱
جدول۴-۱۱: نتایج همبستگی متغیرهای خلاقیت وعزت نفس ۹۱
جدول ۴-۱۲ : اثر و رابطه متغیرهای خلاقیت و عزت نفس ۹۲
جدول۴-۱۳:ضرایب رگرسیونی متغیرهای خلاقیت و عزت نفس ۹۲
جدول ۴-۱۴: نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری و واریانس متغیرهای پژوهش ……………….۹۳
جدول۴-۱۵: ضرایب رگرسیونی متغیرهای پژوهش………………………………………………………..۹۳
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار ۴-۱: فراوانی آزمودنی ها به تفکیک سن…………………………………………………………………..۸۱
نمودار ۴-۲: درصد فراوانی آزمودنی ها به تفکیک سن………………………………………………………….۸۲
نمودار ۴-۳: فراوانی آزمودنی ها به تفکیک جنسیت ……………………………………………………………۸۳
نمودار ۴-۴: درصد فراوانی آزمودنی ها به تفکیک جنسیت……………………………………………………۸۴
نمودار۴-۵: فراوانی آزمودنی ها به تفکیک سطح تحصیلات …………………………………………………۸۵
نمودار۴-۶: درصد فراوانی آزمودنی ها به تفکیک سطح تحصیلات…………………………………………۸۶
نمودار۴-۷: مقایسه میانگین متغیرهای پژوهش…………………………………………………………………….۸۷
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه عزت نفس وخلاقیت با تعصب در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرجاسک انجام گرفته است. روش پژوهش همبستگی است. روش نمونه گیری این پژوهش نمونه گیری خوشه ای است. حجم نمونه این پژوهش ۲۹۰ نفراست که از بین دانشجویان با رشته های تحصیلی مختلف انتخاب شده اند. ابزاراندازه گیری این پژوهش پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت(۵۸سؤالی)، پرسشنامه خلاقیت عابدی(۱۳۶۲)، و پرسشنامه محقق ساخته تعصب بود. برای بررسی فرضیه های پژوهش از آزمون MANOVA، آزمون t تک گروهی وهمبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که بین عزت نفس وتعصب رابطه معنادار وجود دارد. بین خلاقیت وتعصب رابطه معنادار وجود دارد اما همبستگی میان دو متغیر منفی است. بین عزت نفس وخلاقیت نیز رابطه معنادار وجود دارد. خلاقیت و عزت نفس پیش بینی کننده تعصب در دانشجویان می باشند.