تدوین حوزه های راهبردی توسعه مقاصد گردشگری با بهره گرفتن از تطبیق تئوریک و کاربردی مدلهای چرخه حیات مقصد و شاخص رنجش داکسی
متفاوت بودن الویت و ترکیب حوزه های راهبردی در مراحل مختلف این مدلها.
ضیایی و حسنپور (۱۳۹۲).
۳
الویتبندی استراتژی های توسعه جاذبهها از دیدگاه ذینفعان
تدوین استراتژی های توسعه جاذبه مورد مطالعه (بقعه شیخ صفی الدین اردبیل) و الویتبندی استراتژی های منطقه رقابتی.
ازهری (۱۳۹۱).
۴
تحلیل قابلیتها و تنگناهای گردشگری سلطانیه به منظور برنامه ریزی راهبردی با بهره گرفتن از الگوی تحلیلی SWOT
بهرهمندی سلطانیه از عناصر کم نظیر تاریخی و طبیعی و همجواری آن با مراکز جمعیتی بزرگ به عنوان مهمترین مزیتهای شهر و اقامت کوتاه مدت گردشگران و نبود نگرش اقتصادی به گردشگری به عنوان مهمترین تنگناهای آن.
حسینی و همکاران (۱۳۹۱).
۵
تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری استان کردستان با بهره گرفتن از مدل SWOT
شناسایی مهمترین نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید استان کردستان جهت ارائه راهکارهای استراتژیک به منظور توسعه بهتر استان.
موحد و همکاران (۱۳۸۹).
۶
ارزیابی و تدوین استراتژی مقصد در چارچوب توسعه پایدار گردشگری نمونه مورد مطالعه: کلان شهر مشهد
ارائه استراتژی های بهینۀ بخش گردشگری کلان شهر مشهد در چارچوب رویکرد توسعه پایدار گردشگری و در الویت بودن استراتژی های WO جهت تحقق مدیریت یکپارچه گردشگری.
قدمی (۱۳۹۰).
۷
برنامه ریزی راهبردی توسعه گردشگری بر اساس تحلیل SWOT مطالعه موردی: شهر شیراز
در الویت بودن راهبردهای محافظه کارانه برای برنامه ریزی گردشگری شهر شیراز.
هادیانی و همکاران (۱۳۹۱).
۸
برنامه ریزی راهبردی توسعه گردشگری با بهره گرفتن از مدل SWOT مطالعه موردی: شهر سوخته
آسیبپذیری بالای منطقه به علت بالا بودن پتانسیل و جاذبههای گردشگری.
نیاز منطقه به تعیین و توسعه راهکارهای مشخص، توسعه مشارکت محلی، قوانین صریح و محکم، بازاریابی پایدار و برنامه ریزی واقع بینانه به منظور دستیابی به پایداری.
شریفینیا و همکاران (۱۳۹۲).
۹
ارزیابی کیفیت محصول گردشگری شهری تهران از دید گردشگران درون مرزی
ضعف محصول گردشگری شهر تهران از لحاظ عناصر جانبی (زیرساختها) و در الویت قرار گرفتن بهبود و ارتقای سطح کیفیت این عناصر.