نمودار ۸٫۴):هیستو گرام متغیر منظر مشتری
۴-۳- تعیین و اولویت بندی نقاط قوت و ضعف شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان
همانطور که در فصول پیش تشریح شد،جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان با استناد بر پرسشنامه مقالات کو[۹۸] و همکاران در سال ۲۰۱۱، و کو[۹۹] و همکاران در سال ۲۰۰۹ ، سیاون کو و لی در سال ۲۰۱۲[۱۰۰]فاکتورهایی با توجه به نظر استاد راهنما و مدیران این شعب در چهار منظر مالی،فرایند داخلی،رشد و یادگیری، و مشتری تنظیم گردید.که به ترتیب گام های محاسبه اولویت های شناسایی شده برای نقاط قوت و ضعف به شرح زیر می باشد.
۴-۳-۱- اولویت بندی فاکتورها بر اساس اهمیت:
نتایج حاصل از اولویت بندی فاکتورهای پرسشنامه اول[۱۰۱] از دیدگاه مدیران و کارشناسان شعب، بر اساس میزان اهمیت هر یک از فاکتورها برای شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان، با استناد به جدول ۹٫۴ به شرح زیر است:
لازم به توضیح است اعداد درج شده در ستون های مربوط به اهمیت،عملکرد و شکاف، بیانگر میانگین امتیازاتی است که ۵۰ نفر مدیر و کارشناس شعب بانک مهر اقتصاد استان گیلان برای هر یک از سازه های پرسشنامه در نظر گرفته اند، به طور مثال هر یک از مدیران شعب برای سازه بودجه بندی اصولی و تطبیق آن با عملکرد ماهانهبین شماره ۱ تا ۱۰ ( امتیاز ۱: نشان دهنده کمترین اهمیت، و ۱۰: نشان دهنده بیشترین اهمیت) امتیازی قائل شدند میانگین امتیازی که هر یک از ۵۰ نفر مدیر و کارشناس برای این سازه در نظر گرفته اند توسط نرم افزار exelتحلیل شده و خروجی امتیاز ۹٫۴۸ بوده است، در مرحله بعد نظریات مدیران برای عملکردی که شعب در حوزه بودجه بندی اصولی و تطبیق آن با عملکرد ماهانهخود داشته بین شماره ۱ تا ۱۰ ( امتیاز ۱: نشان دهنده کمترین عملکرد، و ۱۰: نشان دهنده بیشترین عملکرد) مورد بررسی قرار گرفت و میانگین امتیاز ۶٫۸۲ از دیدگاه مدیران تحلیل شد،نهایتا شکاف عملکردی مربوط به این سازه از اختلاف ستون اول و دوم محاسبه گردیده شد.
جدول ۹٫۴اولویت بندی فاکتورهای درونی بر اساس میزان اهمیت
ردیف
فاکتورهای درونی بانک مهر اقتصاد استان گیلان
اهمیت
عملکرد
شکاف
(اختلاف ستون اهمیت و عملکرد)
۱
بودجه بندی اصولی و تطبیق آن با عملکرد ماهانه
۹٫۴۸
۶٫۸۲
۲٫۶۶
۱۵
عدم سوء استفاده از حساب های شعبه
۹٫۴۴
۸٫۷۱
۰٫۷۳
۴
رعایت نرم معوقات شعبه نسبت به تسهیلات