- توجه به استانداردهای علمی ارائه خدمات الکترونیکی
- استفاده از شبکه همراه در ایجاد نظام اداری همراه
- توجه به امنیت پورتال های سازمانی ادارات
- لزوم تعامل بین دستگاه های اجرایی جهت ارائه خدمات الکترونیکی
-
- لزوم بررسی چالش ها و موانع فراروی تحقق نظام اداری الکترونیکی و برنامه ریزی برای رفع این موانع
- توجه به بهره گیری از نظام اداری الکترونیکی جهت مشارکت مردم در اداره کشور
- باز بینی و اصلاح فرایندهای انجام کار در دستگاه های اجرایی و مهندسی مجدد فرایندها پیش از الکترونیکی نمودن آن ها
- توجه جایگاه امضای دیجیتال در اسناد دولتی
۵-۴-۲ پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی
الف) مدل ارائه شده برای سایر شرکت ها در بخش های دولتی و خصوصی آزمون شود.
ب) با توجه به این که در تحقیق حاضر به علت محدودیت های مختلف امکان بررسی و تحلیل جداگانه هریک از شرکت ها مهیا نشد برای روشن شدن بیش تر موضوع تحقیق رابطه خدمات الکترونیکی با عملکرد شرکت در شرکت های مختلف مورد آزمون قرار گیرد.
ج) با بهره گرفتن از مدل های مختلف خدمات الکترونیکی که در ادبیات موضوع نیز به چند مورد آن ها اشاره شد برای ارتقای عملکرد کاری، کارآیی و اثربخشی خدمات الکترونیکی در قالب مدلی اندازه گیری شود.
۵-۵ محدودیت های پژوهش
عدم آگاه سازی در مخاطبین در زمینه اهمیت پژوهش در ساختار شرکت.
عدم داشتن اطلاعات کافی در رابطه با مزایای سیستم های الکترونیکی جهت تشویق کارکنان به پاسخگویی به سؤالات پرسشنامه.
متغیرهای مستقل این تحقیق بخشی از عوامل تأثیرگذار بر قصد استفاده از سیستم های الکترونیکی را تشریح می کنند. در حالی که متغیرهای دیگری مانند نوآوری فردی ادراک از لذت بخش بودن استفاده از سیتم های الکترونیکی، میباشند می توانند در قصد استفاده واقعی کارکنان تأثیرگذار باشند.
بیگانه بودن افراد مخاطب در زمینه اهمیت آنها جهت تغییرات در شرکت با پاسخگویی دقیق به سؤالات پرسشنامه.
عدم تمایل برخی از مدیران و مسئولین به پاسخگویی به سؤالات.
عدم وجود فرهنگ پژوهش دربرخی از سازمانها و بعضی افراد فعال در این شرکت سبب شده است که افراد دیدی منفی و توام با ترس و هراس از تحقیق داشته باشند و سعی دارند از پاسخ دادن به سؤالات پرسشنامه امتناع ورزند و یا اینکه پاسخهایی متفاوت ازآنچه در باطن دارند ابراز نمایند.
منابع و مأخذ
ابزری، مهدی و دیگران (۱۳۹۰). رتبه بندی عوامل مؤثر بر اعتمادسازی در محیط اینترنت با بهره گرفتن از تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی .(AHP) فصلنامه مدیریت فناوری اطلاعات، دوره ۳(۷) ، ص ۱۸-۲.
حسینی، میرزا حسن.، احمدی نژاد، مصطفی.، فارسی زاده، حسین (۱۳۹۱). بررسی پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان با بهره گرفتن از مدل اصلاح شده پذیرش فناوری. نشریهی مدیریت بازرگانی، دوره چهارم (۱۲)، ص ۳۶-۱۹.
ساجدی فر، علی اصغر.، اسفیدانی، محمد رحیم.، وحدت زاد، محمد حسین.، محمودی آذر، میثم (۱۳۹۱). ارزیابی تأثیر کیفیت خدمات الکترونیک در اعتمادسازی مشتریان آنلاین شرکت های کارگزاری شهر تهران. فصلنامه مدیریت فناوری اطلاعات، دوره ۴(۱۱)، ص ۶۸-۴۸.
خدادادحسینی سیدحمید، عزیزی شهریار، میرحسینی حسین (۱۳۸۵). کسب و تجارت الکترونیکی: رویکرد مدیریتی ، تهران: انتشارات سمت.
منزوی، طاهره.، زارعی، بهروز(۱۳۸۹). ارائه مدلی برای تبیین عوامل مؤثر بر فرایند انطباق کاربران با سیستمهای اطلاعاتی. مجلهی مدیریت فناوری اطلاعات، دوره سوم(۵)، ص ۱۴۸-۱۲۹.
سعیدی، رضا(۱۳۸۸). تجارت الکترونیکی: کسب وکار با کسب وکار چالش ها و راهکارها. بازرگانی الکترونیکی. کرمان، انتشارات شهید باهنر کرمان .
کفاش پور، آذر(۱۳۸۶). طراحی مدل خدمات الکترونیک(در بستر دولت الکترونیک). بازرگانی الکترونیکی . مشهد، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد .
فتحی، سعید(۱۳۸۵). شناسایی و طبقه بندی تجربیات شرکتها در توسعه کسب وکار الکترونیکی. بازرگانی الکترونیکی .تهران ، موسسه مطالعاتی و پژوهش های بازرگانی.
ساروخانی، حسین(۱۳۹۲). کنکاش در تجارت الکترونیک .فصلنامه مدیریت فناوری اطلاعات، دوره ششم، ص ۶۱-۶۶.
بابکی، رضا(۱۳۹۲). سنجش موفقیت برنامه ریزی فناوری اطلاعات. فصلنامه کسب وکار الکترونیکی، دوره ۴، ص۳۱-۳۷.
حسینی، سید نبی اله(۱۳۸۶). رویکرد نوین در کارآفرینی، مقاله کسب وکار الکترونیکی، دوره ۷، ص۴-۸.
سرمد سعیدی، سهیل(۱۳۸۲). کسب وکار الکترونیکی. دوره ششم ،اصفهان، انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان.
حمیدی زاده، محمدرضا(۱۳۸۷). رویکرد دستیابی به کسب وکار دانش محور. مقاله پژوهشی مدیریت، دوره یکم ، صفحه ۱۶۳-۱۹۰.
ترابی، مهرنوش.،زمانی، کرشنا(۱۳۸۸). طراحی چهارچوبی برای پذیرش تجارت الکترونیکی کاربران. مجله مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات. ششمین کنفرانس بین المللی، ص ۲-۶.
- Compeau, D.R. and Higgins, C.A (1995). Computer self-efficacy development of a measure and initial test. MIS Quarterly, 19 (2)198-211.
- Eriksson, K., Kerem, K. and Nilsson, D (2008). The adoption of commercial -innovations in the former Central and Eastern European markets. International Journal of Bank Marketing, 26(3)154-169.
- Forsythe S., liu C., shanon, Gardner L.c (2006). Development of a scale to measure the perceived benefits and risks of online shopping. Journal of interactive marketing, 20(2), 55-75.
- Krauter S. G., Faullant R. (2008).Consumer acceptance of internet banking: the influence of internet trust. International Journal of Bank Marketing, 26 (7), 483-504.
- Joseph, M., & Stone, G. (2003). An empirical evaluation of US bank customer perceptions of the impact of technology on service delivery in the banking sector. . International Journal of Retail and Distribution Management, 31(4/5), 190-203, 190-204.
- Nysveen H, Pedersen P.E, Thorbjornsen H. (2005) Intentions to use mobile services: Antecedents and cross- service comparisons. Journal of the Academy of Marketing Science; 33(3): 330-346.
پیوست شماره ۱
پرسشنامه
بسمه تعالی
کارکنان مخابرات ……………….
پرسشنامه فوق به منظور جمع آوری اطلاعات در مورد بررسی خدمات الکترونیکی بر داده های تحلیلی کسب وکار در حوزه مخابرات تهیه و تنظیم گردیده است، نحوه پاسخ به سوالات انتخاب عدد مورد نظر مابین ۰- ۱۰۰ می باشد و این اطلاعات فاقد هرگونه ارزش دیگری است .
از همکاری شما سپاسگزارم
با تشکر بردبار
مشخصات فردی :
جنس : مرد زن تحصیلات : …………….. سابقه خدمت : …………….. سمت شغلی : ……………..