از آنجا که مقدار p-value کمتر از ۰٫۰۵ بدست آمده است، فرض صفر را رد می کنیم. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که بین میانگین رتبه های ابعاد مختلف سرمایه اجتماعی تفاوت معناداری وجود دارد؛ همچنین میانگین رتبه متغیرها مشابه آزمون رگرسیون چندگانه است.
فصل پنجم: نتایج و پیشنهادها
۵-۱- مقدمه
در این فصل، براساس یافتههای فصل چهارم به نتیجهگیری و تحلیل و تفسیر دادهها پرداخته میشود. لذا ابتدا بایستی دادههای حاصل را تجزیه و تحلیل کرد و سپس نتایج این تجزیه و تحلیل را مورد تفسیر قرار داد. همچنین محدودیتهای موجود در انجام تحقیق ذکر شده و در انتها پیشنهادهایی برای پژوهشهای آینده ارائه خواهد شد.
۵-۲- یافتههای جمعیت شناختی تحقیق
۱ـ یافته های جدول ۴ـ۱ نشان می دهد که ۱۳۱ نفر (۷۹ درصد) از پاسخگویان را مردان و ۱۸ نفر(۲۱ درصد) باقی مانده را زنان تشکیل می دهند.
۲ـ یافته های جدول ۴-۲ نشان می دهد که ۵۲ نفر (۱۷ درصد) از پاسخگویان در رده سنی کمتر از ۳۰-۲۰ سال، ۱۹۱ نفر (۶۴ درصد) در رده ۴۰-۳۰ سال و ۵۷ نفر (۱۹ درصد) در رده سنی ۵۰- ۴۰ سال قرار گرفتهاند.
۳- یافته های جدول ۴-۳ نشان می دهد که ۹۱ نفر (۳۰ درصد) از پاسخگویان دارای مدرک فوق دیپلم و پایین تر، ۱۸۴ نفر (۶۲ درصد) لیسانس و ۲۵ نفر (۸ درصد) دارای مدرک فوق لیسانس میباشند.
۴- یافته های جدول ۴-۴ نشان می دهد که ۴۶ نفر (۱۵ درصد) از پاسخگویان دارای سابقه کاری کم تر از ۵ سال، ۶۳ نفر (۲۱ درصد) بین ۵ تا ۱۰ سال، و ۱۰۹ نفر (۳۷ درصد) بین ۱۰ تا ۱۵ سال و ۸۲ نفر(۲۷ دزصد) بیش از ۱۵ سال سابقه کاری دارند.
۵-۳- بررسی فرضیات تحقیق
۵-۳-۱- فرضیه اصلی اول: سرمایه اجتماعی بر بهسازی سازمانی در کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان لامرد تأثیر دارد.
با توجه به مقدار F و p-value مربوطه در جدول ۴-۶، نتیجه می شود که رگرسیون معنادار است. همچنین ضریب تعیین برابر ۰٫۱۹۵ بدست آمده است که بیانگر آنست که ۱۹٫۵ درصد از تغییرات مربوط به مدیریت دانش در کارکنان بانک ملت استان فارس توسط سرمایه اجتماعی قابل تبیین و توضیح میباشد.
۵-۳-۲- فرضیه اصلی دوم: ابعاد درونی سرمایه اجتماعی بر بهسازی سازمانی در کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان لامرد تأثیر دارد.
با توجه به مقدار F و p-value مربوطه در جدول ۴-۷، نتیجه می شود که رگرسیون معنادار است. همچنین ضریب تعیین برابر ۰٫۰۵۴ بدست آمده است که بیانگر آنست که ۵٫۴ درصد از تغییرات مربوط به مدیریت دانش در کارکنان بانک ملت استان فارس توسط ابعاد درونی سرمایه اجتماعی قابل تبیین و توضیح میباشد.
۵-۳-۳- فرضیه اصلی سوم: ابعاد بیرونی سرمایه اجتماعی بر بهسازی سازمانی در کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان لامرد تأثیر دارد.
با توجه به مقدار F و p-value مربوطه در جدول ۴-۸، نتیجه می شود که رگرسیون معنادار است. همچنین ضریب تعیین برابر ۰٫۲۶۳ بدست آمده است که بیانگر آنست که ۲۶٫۳ درصد از تغییرات مربوط به مدیریت دانش در کارکنان بانک ملت استان فارس توسط ابعاد بیرونی سرمایه اجتماعی قابل تبیین و توضیح میباشد.
۵-۳-۴- فرضیه فرعی اول: بعد هنجارهای سرمایه اجتماعی بر بهسازی سازمانی در کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان لامرد تأثیر دارد.
با توجه به مقدار F و p-value مربوطه در جدول ۴-۹، نتیجه می شود که رگرسیون معنادار است. همچنین ضریب تعیین برابر ۰٫۰۸۷ بدست آمده است که بیانگر آنست که ۸٫۷ درصد از تغییرات مربوط به مدیریت دانش در کارکنان بانک ملت استان فارس توسط بعد هنجارهای سرمایه اجتماعی قابل تبیین و توضیح میباشد.
۵-۳-۵- فرضیه فرعی دوم: بعد عقاید دینی سرمایه اجتماعی بر بهسازی سازمانی در کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان لامرد تأثیر دارد.