رویکرد جوانان و تحصیل کردگان به سمت کارآفرینی
ارائه واحدهای درسی مناسب در طول تحصیل به دانشجویان کارآفرینی
پوشش رسانه ای و ماهواره ای رویدادهای کارآفرینی داخلی و برون مرزی
استرانژی های- SO
برگزاری مسابقات سالیانه در زمینه های تخصصی شرکت جهت شناسانی افراد کارآفرین و جذب آنها
ایجاد ارتباط با برگزیدگان جشنواره های علمی در سطح کشور جهت جذب آنها
برگزاری دوره های کارآفرینی جهت ارتقا توانایی کارآفرینی نیروی انسانی سازمانی
ایجاد دوره های ضمن خدمت جهت افزایش سطح سواد و دانایی پرسنل
بستن قرارداد با پارک های علم و فناوری جهت بهینه سازی فرایندهای کاری شرکت
استرانژی های- WO
برگزاری دوره های مدیریتی جهت آشنایی مدیران با مفاهیم کارآفرینی
ایجاد تیم های کارآفرین درون سازمان از پرسنل مستعد در واحدهای مختلف
ایجاد راهبردها و استراتژی های کارآفرینی در سازمان توسط مدیران منابع انسانی و مدیران ارشد سازمانی
ایجاد تمایل در مدیران سازمانی در جهت حمایت از کارآفرینی در سازمان توسط آنها
ایجاد تالارهای گفتگو بین بخش های مختلف سازمانی جهت افزایش ارتباط بین کارکنان و ایجاد زمینه های کارآفرینی
تهدیدات- T
اعمال تحریم های بین المللی علیه کشور
بی ثباتی و عدم شفافیت قوانین و مقررات کشور در توسعه کارآفرینی
اقتصاد سنتی و فضای اندک آن برای جذب جوانان و دانش آموختگان
فقدان مشارکت سرمایه گذاری خارجی در کارآفرینی
فقدان توجه کافی به آموزش و پرورش در زمینه کارآفرینی
میزان نرخ تورم کنونی
اجرای سیاست خصوصی سازی به شیوه ای نامناسب
میزان اندک سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در کارآفرینی و از دست دادن حامیان مالی
میزان سرمایه گذاری اندک زیر بنایی دولتی و خصوصی در کارآفرینی
نامعلوم بودن رویه های سایسی و استراتژی کارآفرینی
فقدان زیر ساخت های مناسب کسب و کار
وابستگی ساختار اقتصاد ملی به صادرات نفتی
عرضه کالاهای خارجی قاچاق در بازار داخلی
وجود مفاسد اقتصادی در دستگاه های حکومتی
استرانژی های- ST
برگزاری جلسات توجیهی جهت جذب سرمایه از بخش خصوصی
تنظیم برنامه های عمرانی جهت توسعه زیرساخت های شرکت و دریافت بودجه دولتی
استفاده از مهندسی مجدد در فرایندهای تولیدی جهت کم کردن هزینه های تولیدی
اعزام نیروهای خبره به کنفرانس های بین المللی جهت کسب دانش های به روز و تکنولوژی های جدیدو در جهت افزایش کارآفرینی
ایجاد ارتباط با نهادهای دولتی جهت ارزیابی وضعیت سیاسی ایران در جهان و تحریم ها
استرانژی های- WT
تمرکز بر حفظ نیروهای خبره جهت ارتقا فرهنگ کارآفرینی در سازمان
استفاده از خبرگان دانشگاهی دارای مطالعات مرتبط در زمینه کارآفرینی برای تدوین استراتژی های مناسب در این زمینه
به کارگیری سیستم های پاداش جهت ارتقا فرهنگ کارآفرینی در سازمان
۴-۳-۷- انجام تحلیلها با نرم افزار اکسپرت چویس :
در این بخش استراتژی های شناسایی شده، در بخش زیر با بهره گرفتن از نرم افزار اکسپرت چویس به رتبه بندی استراتژی ها پرداخته می شود :
۴-۳-۷-۱- رتبه بندی استراتژی های SO به چه صورت می باشد؟
ماتریس مقایسات زوجی ۳۰ تصمیم گیرنده با بهره گرفتن از مینگین هندسی به صورت زیر محاسبه شده است. در این روش، بعد از تشکیل ماتریس مقایسات زوجی، ابتدا میانگین هندسی هر یک از سطرهای ماتریس محاسبه می شود؛ سپس در مرحله دوم ماتریس ستونی حاصل با تقسیم هر یک از مؤلفه هایش بر مجموع مؤلفه های موجود نرمالیزه می گردد. ماتریس ستونی جدید حاصل شده همان ماتریس وزن شاخص های مسئله مورد نظر است. فرم ریاضی این روش را در رابطه زیر می توان مشاهده نمود.