-بین واقعی پنداری محتوای کلوب وهویت اجتماعی کاربر رابطه وجوددارد. فرضیه با اطمینان ۹۹%تاییدمی شود.
- بین مشـارکت کاربران کلوب و هـویت اجتـماعی ایشان رابطه وجود دارد. فرضیه با اطمینان ۹۵%تاییدمی شود.
لازم به ذکر است جهت تمامی رابطه ها مثبت می باشد به این معنی که هر چه میزان استفاده،مدت مواجهه واقعیت پنداری محتوای کلوب و موقعیت اجتماعی کاربران بالاتر باشد ونوع استفاده و انگیزه استفاده ایشان جهت مند تر باشد امکان این که هویت اجتماعی کاربران بیشتر تحت تاثیر این فضا قرار بگیرد بیشترمی شود.
۴-۲-۳-تحلیل چند متغیره
در تحلیل رگرسیونی چندگانه، سهم تاثیر هر یک از متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته بدون لحاظ کردن تقدم و تاخر در بین آنها مشخص می شود. به منظور تشریح و تحلیل رگرسیون چندمتغیره و دستیابی به مدل رگرسیونی هویت اجتماعی کاربران، ابتدا باید متغیرهایی را که قرار است وارد معادله رگرسیونی شوند، مشخص کرد. به همین جهت تمامی متغیرهای مستقل به روش گام به گام [۱۲۴] (رایج ترین روش انتخاب متغیرهاست )در یک دستور رگرسیونی برای دستیابی به معادله نهایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
شاخص کفایت مدل رابطه متغیرهای مستقل با هویت اجتماعی کاربران
ضریب همبستگی چندگانه | ضریب تعیین | ضریب تعیین تعدیل شده | انحراف معیار خطا |
۵۸۵/۰ | ۳۴۲/۰ | ۳۲۸/۰ | ۱۵.۹۷۸۷ |
جدول ۴-۲-۳-۱
همانگونه که در جدول بالا مشاهده می شود ضریب همبستگی چندگانه ۵۸۵/۰M.R=، ضریب تعیین مساوی ۳۴۲/۰=R2 است و بیانگر این مطلب میباشد که حدود ۳۴ درصد از تغییرات هویت اجتماعی کاربران توسط متغیرهای موجود در معادله تبیین می شود. با توجه به اینکه در روش گام به گام یا هر روش دیگر انتخاب متغیرها، به ازای افزایش یک متغیر مستقل، مقدار R2 نیز افزایش پیدا می کند، بنابراین برای رفع این محدودیت از ضریب تعیین تعدیل شده استفاده می شود. بدین ترتیب به صورت واقعی نزدیک به ۳۳ درصد از تغییرات متغیر وابسته تحقیق (هویت اجتماعی کاربران) توسط متغیرهای مستقل تبیین و پیش بینی می شود و ۶۷ درصد از تغییرات متغیر وابسته به واریانس باقیمانده است که به علت تاثیر عوامل و متغیرهای بیرونی ناشناخته پدید آمده است.
مدل رگرسیونی چند گانه هویت اجتماعی کاربران
متغیرهایی که وارد معادله شده اند | |||||
متغیرها | ضرایب غیر استاندارد | ضرایب استاندارد | مقدار t | مقدار p | |
B | خطای استاندارد | Beta | |||
مقدار ثابت میزان استفاده واقعی تلقی کردن محتوا مدت استفاده شغل کاربران مشارکت و فعال بودن |