۴-۳-۱-۲-تولیدات چلنگری ……………………………………………………………………………………..۷۲
۴-۳-۱-۳-ابزارهای مورد استفاده………………………………………………………………………………..۷۳
۴-۳-۱-۴- روش کار………………………………………………………………………………………………..۷۹
۴-۳-۱-۵-نشاندار کردن………………………………………………………………………………………….۷۹
۴-۳-۱-۶-دلایل منسوخ شدن هنر چلنگری………………………………………………………………….۸۰
۴-۳-۱-۷-فورجینگ، چلنگری صنعتی…………………………………………………………………………۸۰
۴-۳-۲-گرهسازی……………………………………………………………………………………………………۸۱
۴-۳-۲-۱-تاریخچه گرهسازی …………………………………………………………………………………..۸۳
۴-۳-۲-۲-ابزارهای لازم برای ساخت گرهچینی……………………………………………………………..۸۴
۴-۳-۲-۳- اتصالات گرهچینی……………………………………………………………………………………۸۵
۴-۳-۲-۴-مراحل ساخت گرهچینی ……………………………………………………………………………۸۵
۴-۳-۳-هنر قواره بری……………………………………………………………………………………………..۸۶
۴-۳-۳-۱-ابزار و تجهیزات ……………………………………………………………………………………….۸۷
۴-۳-۳-۲-روش کار………………………………………………………………………………………………..۸۷
فصل پنجم
نتیجهگیری و پینهادها
نتیجهگیری…………………………………………………………………………………………………………..۸۹
پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………..۹۱
منابع و مؤاخذ………………………………………………………………………………………………………۹۲
منبع تصاویر………………………………………………………………………………………………………..۹۶
پیوستها…………………………………………………………………………………………………………….۹۷
فهرست تصاویر
عنوان صفحه
تصویر ۲-۱ روزنهای بالای پنجدری……………………………………………………………………….۲۴
تصویر۲-۲ روزنهای بالای سه دری……………………………………………………………………….۲۴
تصویر۲-۳ جامخانه حمام سعیدا شهرستان اردکان بازمانده از عهد قاجار………………..۲۶
تصویر۲-۴ هندسه در هنر چلنگری……………………………………………………………………….۳۳
تصویر۲- ۵ اجرای یزدیبندی ………………………………………………………………………………۳۹
تصویر۴-۱ پلانهای همکف، زیرزمین و طبقهی اول خانهی تقدیری………………………….۵۸
تصویر ۴-۲ راهروی جنب تالار جنوبی…………………………………………………………………….۶۲
تصویر ۴-۳ تالار جنوبی……………………………………………………………………………………….۶۲
تصویر ۴-۴ طاقچههای اتاق پنجدری……………………………………………………………………..۶۲
تصویر ۴-۵ و۴-۶ شمشیریهای اطراف حیاط خانهی تقدیری…………………………………۶۳
تصویر ۴-۷ قطار بندی لبه بام خانهی تقدیری………………………………………………………..۶۴
تصویر۴-۸ بادگیر تالار جنوبی………………………………………………………………………………۶۵
تصویر۴-۹گرهچینی وقوارهبری……………………………………………………………………………..۶۵
تصویر۴-۱۰ قوارهبری سهدرها و پنجدریها…………………………………………………………….۶۷
تصویر۴-۱۱ شباک آجری پایاب……………………………………………………………………………..۶۷
تصویر۴-۱۲ شباک آجری زیرزمین ………………………………………………………………………۶۷
تصویر۴-۱۳کوبه مردانه…………………………………………………………………………………………۶۸
تصویر۴-۱۴ کوبه زنانه………………………………………………………………………………………….۶۸
تصویر۴-۱۵ چفت در اتاقها………………………………………………………………………………….۶۹
تصویر۴-۱۶ گل میخ در ورودی…………………………………………………………………………….۶۹
تصویر۴-۱۷ابزار زنی پائین چهارچوب درها ……………………………………………………………۶۹
تصویر۴-۱۸ و۴-۱۹ نمایی از یزدی بندی هشتی ……………………………………………………۷۰
تصویر ۴-۲۰ در اصلی…………………………………………………………………………………………..۷۰
تصویر۴-۲۱چفت، گلمیخ و میخِ در……………………………………………………………………….۷۳
تصویر۴-۲۲ نمونههایی از تولیدات چلنگری…………………………………………………………..۷۳
تصویر ۴-۲۳ سندان تخت……………………………………………………………………………………۷۳
تصویر۴-۲۴ سندان دماغه……………………………………………………………………………………۷۴
تصویر ۴-۲۵ انبر دست ……………………………………………………………………………………….۷۴
تصویر۴-۲۶ انبردول ……………………………………………………………………………………………۷۴
تصویر۴-۲۷ انبر لول …………………………………………………………………………………………..۷۵
راهنمای نگارش پایان نامه در مورد شناخت صنایعدستی بهکار رفته در معماریسنتی دورهی قاجار ...